5. aug, 2014

Hundehelgen er over - nå er det bare koseferie

Da har vi kommet oss til Gøteborg hvor vi blir til i morgen. Vi overnattet på en koselig plass like ved Göta kanal og Söderköping, http://vannebergagard.se/ stod opp i dag til en herlig frokost og hyggelig prat med Annika som driver stedet sammen med resten av familien.
Kjørte mot Boda og www.mamimajakt.se for å se hvordan Gina taklet møte med villsvin. Det ble ikke helt som vi verken håpte eller forventet, men når hun blir litt mer moden og selvstendig så kan det hende det går bedre. Det var over 30 varmegrader i Boda i dag (faktisk var vi opp i 35,5 grader på vei tilbake, og da blåste det!), så det var en varm tur i «sumpen». Etter registrering og informasjon om hva som skulle skje, og hvordan man gjennomførte testen ble Gina spylt med kaldt vann og fikk på seg beskyttelsevest (rosa sådan). Spylingen var pga varmen naturligvis.
Så slapp vi henne inn i hegnet der det befant seg en stor og en litt mindre gris. Hun virket fornøyd med å få springe løs, og løp fornøyd med nesen i bakken og tok inn alle de uvante luktene. Geir fikk beskjed om å gå langs gjerdet for å prøve å støkke ut villsvinene hvis de var der, og det var de. Vi så dem plutselig komme et stykke unna, og brått oppdaget Gina dem også, ettersom hun var litt foran oss i skogen. Hun satte etter og etter kort tid satte hun i gang å lose. Det varte imidlertid bare et minutt eller så, før hun kom tilbake til oss med tungen hengende langt ned. Hun svingte bare så vidt bortom før hun turet ut igjen, men det var slutt på losen, selv om vi oppmuntret henne det vi kunne. Etter noen runder der, tok vi henne ut og kjølte henne ned. Vi fikk beskjed om å besøke Gösta, en tam villsvingalte som var i en liten innhengning lenger inne. Vi skulle stå utenfor og få ham bort mot gjerdet med litt mat, og så oppmuntre Gina til å skjelle på ham. Vi så gjorde, og Gina var da tøffere enn toget der hun prøvde å komme seg inn gjennom gjerdet mens hun gav hals så det ljomet. Godt fornøyd vendte vi tilbake og ventet på ny tur inn i hegnet. Men selv om hun hadde fått testet seg på Gösta, så ville hun ikke ha så mye mer med villsvinene å gjøre enn at hun sjekket at de var der. Så konklusjonen er at hun må modnes mer, lære seg å jobbe selvstendig på løs jakt/ettersøk (naturligvis det siste), og så kan vi prøve igjen. God og varm satte vi oss i bilen og vendte nesa vestover.
Det kjentes litt kjedelig å forlate 30-graders sommeren til fordel for regn og tordenbyger, men når vi var kommet til Gøteborg, så var solen kommet fram igjen, og det ser lovende ut for de neste dagene selv om temperaturene ikke blir like bra. Ikke at det gjør så veldig mye. 30 grader er litt mye for oss som vil gå litt rundt å oppleve steder.
Vi booket oss inn på hotell, og ruslet oss ned mot sentrum for å spise (det er kun to hoteller i Gøteborg der det er lov å ha med hund fikk vi vite når vi begynte å spørre oss for). Greit med uteservering når man har hund med, men Gina var ikke fornøyd med å måtte ligge på bakken, og jeg har aldri sett henne så streten og fornærmet som i dag. Etter maten tuslet vi litt rundt før vi gikk tilbake til hotellet for å slappe av. Det har vært en kjekk, lang helg med hund i fokus, men det har ikke vært noe slaraffenliv. Tidlig opp hver morgen, men nå skal det bli ferie. I morgen setter vi nesa mot Marstrand og Smögen, så får vi se hvor vi ender opp med å overnatte.

Nyeste kommentarer

31.08 | 06:47

💔😥 kjempetrist å høre. Nydelig navn og nydelig liten skjønnhet 🐕 🙈❤

31.08 | 04:16

Så utroligt trist Ann Kristin😭 Er enig i din tanke om at mamma ville elsket å ha henne i graven sin💕🌹🥀

30.08 | 21:59

Så triste nyheter! Hun var en utrolig fin og søt valp❤️ Veldig fint å besøke en slik fin kennel. Hun har i det minste fått all den omsorg man kan gi❤️ Klem Natalie